2.26.2014

Eğitim ihtiyacını belirleme niçin gereklidir?


       Eğitim ihtiyacını saptama işlemi, programlı bir eğitim çalışmasının ilk kademesini oluşturur. Eğitim programları saptanan ihtiyaçları karşılamak üzere hazırlanır ve uygulanır. Personelin eğitim ihtiyacı yapılmakta olan görevin gerektirdiği ve gelecekte yapılacak olan görevin getireceği ihtiyaç olmak üzere iki şekilde belirlenir. (Taylor’a göre)
Ø  Sahip olduğu bilgi beceri ve tutumun geliştirilmesi istenen personeldeki hizmet içi eğitim ihtiyacı: Mevcut görev için gereken bilgi, beceri ve tutumlardan personelin sahip olduğu bilgi, beceri ve tutumları arasındaki farkın ortaya konması ile belirlenir.
Ø  Hiyerarşik yapıda yukarı çıkacak personelin hizmet içi eğitim ihtiyacı: Gelecekte yapacağı işin gerektirdiği bilgi beceri ve tutum bütününden, şuanda sahip olduğu bilgi beceri ve tutum bütününden farkı olarak belirtilebilir. 6

       İhtiyaç belirleme öğretim tasarımı sürecinin ilk aşamasıdır ve bu süreç gerektiği gibi yürütülmezse aşağıdaki durumlardan biri veya birkaçı meydana gelebilir.

Ø  Eğitim performans sorununa yönelik bir çözüm olarak yanlış kullanılabilir.
Ø  Eğitim programlarının içerik, amaç veya yöntemleri yanlış olabilir.
Ø  Eğitimi alacak olan temel beceri, ön beceri veya öğrenmek için gereken güvene sahip olmadıkları eğitim programlarına gönderilebilirler.
Ø  Eğitim şirketin beklediği öğrenme, davranış değişikliği veya mali sonuçları doğurmayabilir.
Ø  Şirketin iş stratejisi ile ilgili olmadıkları için gereksiz olan eğitim programlarına para harcanabilir. 7

İhtiyaç belirleme süreci

Tablo:4



6 Dr. Deniz Taşçı , Anadolu Üniversitesi Yayını İnsan Kaynakları Yönetimi 1 Baskı, 2007
7 Raymond A. Noe, Çeviren Canan Çetin, İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi, 1. basım Kasım 2009 Beta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder