2.26.2014

EĞİTİM İHTİYACININ SAPTANMASI - SÜREÇ AKIŞI

Tablo:7


Şekilde görüldüğü gibi, eğitim ihtiyacının saptanmasındaki ilk analiz örgüt (organizasyon) analizidir. Eğitim ihtiyacının belirlenmesi için, ilk olarak organizasyonun amaçları nelerdir? (örgüt analizi) sorusuna cevap aramak gerekir. İkinci olarak ise, bu amaçları gerçekleştirmek için hangi görevlerin tamamlanması gerektiği ve her iş için kişinin yükümlülüğünde olan görevleri tamamlayabilmek için hangi davranışlara ihtiyaç olduğu ortaya konulmalıdır (iş analizi) Eğitim ihtiyacını belirlemede 3. adımda ise, kişinin bu davranışları gösterebilmesi için, gerekli olan tutum, bilgi ve de becerisinde eksiklik olup olmadığı saptanmalıdır (kişi analizi). 10


ÖRGÜT, İŞ VE KİŞİ ANALİZİ İSE BİR SONRAKİ YAZIMDA YAYIMLANACAKTIR.



9 Prof.Dr. A. Oya Özçelik İnsan Kaynakları Yönetimi 4..basım 2009 Beta






7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder